השקת תערוכת סיום יוני 2016

השקת תערוכת סיום יוני 2016

ערב טוב, תודה שבאתם ותודה לכל הצוות הנפלא של פרויקט 'חדר מורים – זאת ירושלים!'

פיסת האדמה הנידחת הזו בפינה קטנה של המזרח התיכון, ירושלים, היא מוקד עולמי להתרחשויות היסטוריות מזה אלפי שנים.

טיבו של עולם הוא שההיסטוריה הנכתבת והנלמדת היא בעצם היסטוריה של מלחמות, כיבושים וקונפליקטים שמוחצים בין שיני הענק שלהם את האדם הקטן והפשוט שנולד, חי, אוהב, אוכל, מגדל ילדים, ועם קצת מזל נפטר בבוא עתו בשיבה טובה.

פרויקט חדר מורים זאת ירושלים לזכרה של שירה הוא פרויקט של אנשים קטנים–גדולים, שמנסים שלא להימחץ, ולא לתת לנוכחות של הקונפליקטים, שמטלטלים את המציאות מסביבנו, להיות לנוכחות היחידה בחיינו.

ישנם קונפליקטים רבים בכל מקום, ובירושלים אולי יותר מהרבה מקומות אחרים. קונפליקטים דתיים, לאומים, מגדריים ואחרים, אבל מי שמכיר בערכו של אדם באשר הוא אדם ובערכם של החיים – לא צריך לתת לעימות לבלוע כל חלקה טובה בעולמנו.

נכון לכולנו לחפש ולבנות מקומות פיסיים, וירטואליים ורגשיים בהם אנשים – בני אדם – נפגשים, מכירים ומפילים מחיצות של בורות, חשדנות, שנאה ופחד.

צוות הפרויקט והמורים המשתתפים בו מייצרים עבורנו מציאות נכונה יותר. נקודה של אופטימיות להתנחם בה ותמרור מנחה לדרך שבה עלינו לצעוד.

כפי ששירה הלכה למצעד הגאווה על מנת לתמוך בזכותו של כל אדם לחיות את חייו מבלי שיופלה ומבלי שישנאו אותו בגלל נטייתו המינית, כך כל מי שנוטל חלק במיזם המבורך הזה תומך בזכותו של כל אדם להיות נוכח במרחב הציבורי ללא קשר לשאלה האם הוא חובש חיג'אב, כיפה סרוגה, שטריימל או הולך גלוי ראש כמוני.

לצערנו הרב, המרחב הציבורי שלנו רווי אלימות ושנאה.

התמונות והתערוכה הן הוכחה שאפשר אחרת.

תודה לכם ואנחנו מקווים לשנת פעילות פורייה ומורחבת גם בשנה הבאה.