נקודת מפגש – יוזמה לזכרה של שירה בנקי

נקודת מפגש – יוזמה לזכרה של שירה בנקי

״השבעה הציבורית״ נוסדה כתגובה לרצח שירה בנקי במצעד הגאווה. היה לנו ברור, בתנועה הירושלמית, שאנחנו לא יכולים פשוט להמשיך הלאה ושאנחנו גם לא מוכנים לאפשר את השיח הציבורי שעובר מהר מדי מזעזוע וצער לקיטוב ומחנאות.
החלטנו להקים ולקיים שבעה ציבורית בכיכר ציון, במרחב הציבורי שמהווה את כיכר העיר בירושלים. מקום שהפך להיות אלים מאוד בשנים האחרונות ומזוהה עם התכנסויות של נוער להבה. רצינו ״לכבוש מחדש״ את הכיכר ולהפוך אותה ממקום של אלימות והסתה למקום של דיאלוג וסבלנות.

במשך השבעה קיימנו כל ערב מעגלי שיח ושיתוף שהונחו ע״י מתנדבות/ים מקצועיים ובעלי השפעה. המעגלים משכו אליהם אלפי משתתפים. הגיעו ערבים, חרדים, חילונים, דתיים, הומואים ממזרח העיר, נדקרים מלפני עשור, הצלחנו לייצר מרחב משותף ומשמעותי לכלל המגזרים בחברה הישראלית. הצלחנו לייצר נקודת מפגש בה כל מי שמאמין ומאמינה שניתן וצריך להיות כאן טוב יותר – יש לו/ה מקום לבוא לנסות לייצר שינוי. הזמנו את כולן/ לשבת ביחד להיפגש, לחשוב איך מהשבר הזה בונים חברה ישראלית טובה יותר. אנשים באו והצטרפו לשיר, לשתוק, לדבר, להיפגש.
מאז, התנועה הירושלמית ממשיכה ביוזמה. כל יום חמישי ב20:00 בכיכר ציון, נפגשים אנשים מהגזרים השונים של ירושלים, לשיחה מונחית. אנשים ממגזרים שונים, דעות שונות, דורות שונים יושבים ולפעמים עומדים, משוחחים ולעיתים צועקים, צוחקים ולעיתים זועמים . מדברים.
החזון הרחוק שלנו הוא להפוך את כיכר ציון להיות מקום של תרבות וסבלנות, מוקד שיהווה מודל למרחב משותף המאפשר מודל לחיים משותפים
מי אנחנו?
התנועה הירושלמית היא תנועה חברתית המבקשת לכונן בירושלים עיר שהיא קהילה של קהילות.
אנו מאמינים כי מציון צריכה ויכולה לצאת תורה של סובלנות, ערבות הדדית ומעורבות חברתית ותרבותית בתוך הקהילות המגוונות ובניהן.
אנו שואפים לראות בירושלים עיר המצדיקה את מעמדה כבירה של מדינת ישראל והעם היהודי ומקום מרכזי לשלושת הדתות; עיר אשר מבטיחה לכלל תושביה איכות חיים ושגשוג כלכלי, חברתי ותרבותי.

יעדי התנועה:
לקדם את ירושלים כעיר פלורליסטית , סובלנית שוויונית ומכילה.
ליצור מרחב לפעילות ציבורית אזרחית משותפת עבור תושבי ירושלים.
לחזק את מעמדם של ארגוני החברה האזרחית בירושלים ובישראל.
לפעול למניעת תופעות של הקצנה דתית במרחב הציבורי בירושלים ובישראל.
לשפר את איכות החיים והסביבה בירושלים עבור כלל שכבות האוכלוסייה.
לפעול למען קידומה וחיזוקה החברתי, הכלכלי התרבותי של העיר ירושלים-בירת ישראל.
זאת באמצעות שימוש בגיוס והפעלת מתנדבים, ארגון קהילתי, אמצעים משפטיים, העצמה קהילתית, פעילות חינוכית, יוזמות, הפגנות ואירועי מחאה ציבורית